|
Post by Benjamin on Apr 8, 2019 14:35:38 GMT 1
28.2.2019 Rakkautta ensi silmäyksellä et arvaakkaan miten onnellinen mä olen kun mun hevosella on hoitaja! mukavan rento ensitapaaminen teillä, Bellestä saat varmasti hyvän maastokaverin! hyvä kun maltoit käydä taluttamalla tutkimassa lähimaastoa, niihin on ratsukko jos toinenkin eksynyt ensimmäisillä kerroilla ja hurjan kiva, että otit heti mukaan muitakin hahmoja vaikka vain vilauksella! tosi hyvä, saat 4 pistettä!2.3.2019 Lyhyeen päättynyt maastoretkitodella kiva lukea miten tarkasti Amy Belleä hoitaa! kyllä tamman nyt kelpaa. hauska myös, miten tartuit tuohon Senjan tarinaan ja otit sen mukaan omaasi! tässäkin tarinassa tuli hyvin ilmi tuo painostava ilmapiiri ja huolestuneisuus. ylipäätään kuvailit ympäristöä todella hyvin, Australia on sen verran eksoottinen suomeen verrattuna joten mielestäni on aina hauska lukea muiden kuvailua siitä, ja sun tarinoista tulee juuri oikeanlainen kuva! varsinkin nyt, kun siellä on kuumat kelit. keksit myös mukavan rauhallisen lopetuksen tapahtumarikkaalle päivälle! pidin tästä kovasti. saat 5 pistettä! 16.3.2019 Rodeotaidoissa parantamisen varaaIhan ekana, kiitos kun oot ollut niin ahkera ja kärsivällinen vaikka täällä onkin ollut vähän homma hukassa! Tarinan alussa oli paljon tunnetta mukana, ensin ihan hämmennyin että huh, jopas nyt Amya kiukuttaa, vaikka juurihan oli ollut puhetta ihanien korviksien ostamisesta! Mutta onneksi Senja tuli paikalle, niin Amyn kuin Bellenkin vuoksi. Sai Bellen kaunis karva jäädä ainakin toistaiseksi vielä paikalleen! Tarinoissasi on aina nähtävillä hyvää kielioppia. Tiedät, milloin pilkuttaa ja missä vaihtaa kappaletta. Niitä on ilo lukea, sillä ne ovat selkeitä ja kirjoitusjälkesi on kaunista! Ja edelleen mä olen niin ikionnellinen kun mun hevosella on hoitaja, ai että!! Oli hurjan kivaa lukea, miten tytöt lähtivät rannalle laukkaamaan. Varmasti Bellelläkin oli kiire päästelemään höyryjä, ja sekin tykkäsi, onhan siitä hetki kun se on viimeksi rannalle päässyt! Mutta voi, Amy rukkaa, kun Belle olikin sitä mieltä että uiminen ei olekaan niin hyvä idea. Benjamin olisi voinut varoittaa tästä, mutta se taisi kyllä ihan lipsahtaa miehen mielestä... Naurahdin ääneen kun Amy joutuikin niin yllättäen uimaan, sillä voin kuvitella Bellen tekemään juurikin noin! Muuten niin ihana ja kiltti tamma, mutta rajansa kaikella. Tiedä mikä ihme hirviö siellä vedessä olikaan pientä ponia odottamassa välipalaksi! Olet niin reipas maastoilija, että kyllä tässä kohta pitää alkaa jotain maastomerkkiä sinulle myöntämään! Ja erittäin kivaa kun olet pääsiäisretkelle lähdössä mukaan! 6.4.2019 Pelon hetkiäBenjamin varmasti kiittelee ainakin mielessään Amya, kun tyttö reippaana hoitajana kävi karsinan kimppuun! Apu on aina tervetullutta sen kanssa, kun toistaiseksi tallin henkilökunta on vajaata. Peukut sinulle, kun otat niin aktiivisesti muitakin hahmoja mukaan, vaikka täällä onkin ollut hiljaista! Mukavaa lukea miten Amy tutustuu muihin. Ja sääli Purria, joka taisi säikähtää ihan pahanpäiväisesti. Ehkä kissa uskaltautuu takaisin tallin pihamaalle ensiviikkoon mennessä.. Ehkä. ! Hahaa, voi Amya joka eksyi maastoon! Voin niin kuvitella tämän tilanteen, onhan O' Haran lähimaastot valtavat ja tiet haarautuvat vaikka minne. Belle oli varmasti kauhuissaan, kun taas oltiin merenrannalla. Jäin seuraamaan mielenkiinnolla, hädintuskin uskalsin hengittää, kun Amy tajusi olevansa nyt oikeasti hukassa. Niin hyvin tätä paniikkia kuvailit, varsinkin kun kännykkäkin oli jäänyt matkasta! Huh sentään, onneksi Amy selvisi Bellen kanssa ehjin nahoin kotiin ja saattoi nauraa tälle kömmähdykselle. Tarinan loppu oli myös suloinen! Kyllä kaikki järjestyy, ja voi että, kun Belle selvästi pitää Amysta! Todella ihana tarina!
|
|
|
Post by Benjamin on Apr 13, 2019 11:02:16 GMT 1
Uudet maisemat & Ace, Bryan, Amy ja Bellesä oot ollut hurjan reipas, vau! musta oli tuossa ensimmäisessä tarinassa mielenkiintoista lukea vähän menneestäkin, ennen aikaa Australiassa. tarina oli myös huoliteltu ja yksityiskohtainen, sitä oli helppo seurata ja kuvitella Senja puuhaamassa orinsa kanssa! ekasta tarinasta saat 30v€.seuraavassa tarinassa suurta plussaa saat rohkeasta muiden hahmojen mukaan ottamisesta, dialogi tekee tarinoista aina mielenkiintoisempaa ainakin näin mun mielestä. dobermannit on yhtiä mun lempikoiria (irl), ja Ace ei vois olla kyllä yhtään osuvampi nimi! tarinan tunnelma oli myös hyvä, varsinkin lämpimän päivän saattoi ihan tuntea vaikka ikkunasta kun katsoo ulos pyryttää lunta. sais tää talvi jo loppua..! saat toisesta tarinasta 50v€.Hyvää tuuria ja väärät kengättosi mukavaa miten rohkeasti olet nyt ottanut muita hahmoja mukaan! tarinat on myös pitkähköjä, niihin on mukava paneutua kunnolla kun luettavaa riittää. O' Harassahan on omakin tallikoira, Ripper joka tulee muiden koirien kanssa toimeen hyvin, jos sen haluat joskus ottaa Acelle kaveriksi tarinaan! Huh, miten jännittävä käännös maastoreissulle! Voin kuvitella miten molemmilla ratsastajilla varmasti sydän hyppäsi, kun ottaa huomioon että Bryan vasta palailee sairaslomaltaan. Onneksi mitään pahempaa ei sattunut! pidin erityisen paljon siitä miten Beniä kuvailet. tuollainenhan se on, lohduttaa tarvittaessa ja hoitaa hommat samantien, kuten tuon kengityksenkin! ja ai että, noi huonot puujalka vitsit lopussa! naulan kantaan, etten sanois tästäpä saat 40v€!Kunnioitusta ja kuvankauniita maisemiaVoin kuvitella, että Bryan ja Belle tulevat toimeen Senjan ja Amyn reippaan yhdessäolon vuoksi! Ja mukavaa, että Ace ja Ripper alkavat myös tulla toimeen! Sopu sijaa antaa, niinhän sitä sanotaan Pesukohtaukseen tarttuakseni uskallan sanoa, että olet selvästi hevosten kanssa touhunnut. kuvailu on niin aidon tuntuista, yksityiskohtaista, että olet vähintään kerran elämäsi aikana hevosen hoitamista harrastanut! Ja vitsit, miten suomalaista, että kun joku kehuu niin itse pitää vähän vähätellä; Bryania kehuttiin, mutta Senja sivuuttaa sen humoristisesti mainiten että välillä se on aika jästipää. Hyvin aidon tuntuista dialogia siis, koska vaikka ollaankin Australiassa niin kyllä suomalainen on aina suomalainen. Olipa teillä mielenkiintoinen päivä Bryanin kanssa, aika erilainen! Benjaminkin on varmasti ylpeä, että tallilla on joku, jota käydään ihan lehteen kuvaamaan ja haastattelemaan. Onhan se tallillekin hyvää mainetta! Omenamehua ja ystäviäBryan on tosiaan aikamoinen kaveri! Senjan sitkeyttä on pakko ihailla, että hän jaksaa touhuta orin kanssa niin tarmokkaasti vaikka se ei todellakaan tee sitä helpoksi. Tämä Amyn ja Senjan kaveruus lämmittää mieltäni kovasti, sillä onhan se toistaiseksi vielä vähän kurjaa, ettei täällä ole kovinkaan paljoa aktiivista porukkaa. Mutta onneksi te kaksi innostuitte tarinoimaan yhdessä! Koitan saada mahdollisimman pian järjestettyä valmennuksia tänne O' Haraankin että Senja pääsee Brynen kanssa tosiaan treenaamaan! Tässä tarinassa oli mukava tunnelma, varsinkin tuo illan väsymys ja hartaus oli hyvin kuvattu. Valmennukseen valmistautuminen ja uusi tulokasIhan ensin, kuinka hauskaa miten tartuit tuohon tarinanpätkään jonka teit! Pitää koittaa saada useammin niitä kirjoitettua. Enzolla on varmasti paljon opittavaa, jonka takia Nando ja Dope ovat sille ihan loistavat tarhakaverit. Nando on niin kiltti ja rauhallinen, mutta nuori, joten se pärjää Enzon kanssa varmasti. Dope sen sijaan on vanha yrmy, joka näyttää missä raja menee, mutta eiköhän sekin nuoremman anna silti vapaasti paikkoja tutkia. Ja voi Purria! Eipä ole koira tainnut sen kanssa leikkiä koskaan ennen, tai ehkä toisinpäin. Se ei ole tainnut koskaan koiran kanssa leikkiä, niin Acen leikkiyritykset tosiaan voivat jäädä aika yksipuolisiksi. Pidän tavastasi keksiä tälläisiä yksityiskohtia, ja siitä että otat paljon ympäristöä huomioon muiden hahmojen ja miljöön kuvailuna. Jään innolla odottamaan, miten Bryanin kuntoutus tästä jatkuu, ja miten Enzon opettelu aikuiseksi hevoseksi menee!
|
|
|
Post by Benjamin on Apr 13, 2019 11:22:04 GMT 1
13.4.2019 Ei minusta esteratsastajaa saa - sitten milläänEi huolta Amy, samaistun tähän varovaisuuteen esteillä! Benjamin saattaa olla sellainen joka alan osaaja, ja voin vain toivoa että olisin itsekin! tuo kirjoittamasi toteamus, että iän myötä tulee varovaisuutta, pitää paikkaansa. Nuorempana en jännittänyt esteiden hyppäämistä lähes ollenkaan, nykyisin sen sijaan, kun niitä pääsee harvoin menemään, niin senkin edestä. eli tämä teksti oli hyvin samaistuttavaa, siinä missä hauskakin! Ihanaa, että Amylla on kotona pikku hauvavauva odottamassa! siitä tulee varmasti hyvä kaveri tallille kunhan se vähän kasvaa. Belle ei ole suinkaan helpoin esteratsu, joten oli Amylta viisas veto jättää hyppääminen pieniin esteisiin. Jos ja kun Dineo saisi aikaiseksi tulla taas käymään Australiassa niin hän varmasti tarjoutuu pitämään estetuntia Amyllekin, jos hän sellaiselle haluaa! Vaikka maastoilu onkin Amyn ykkösjuttu, ja Bellekin tykkää siitä, oli hauska lukea kaksikon touhuamista muidenkin juttujen parissa. Vaihtelu virkistää!
|
|
|
Post by Benjamin on Apr 14, 2019 21:39:54 GMT 1
Ennustettu tulevaisuus Tässä oli tosiaan haikea tunnelma! Vaikka Enzo ei kauaa Senjan hellässä hoidossa ehtinytkään olla, niin tässä tarinassa viimeistään jokainen lukija ymmärtää miten tärkeä Enzo Senjalle oli. Ja on tietysti vieläkin, sillä eihän se asiaa muuta vaikka varsa muualla asuisikin! Se miten kuvaat Benjaminiä kulmat kurtussa on niiiin Beniä! Hän on varmasti otsa rypyssä vähän väliä, oli kyseessä sitten paperihommat tai tallin muut menot. Vaikka tämä olikin haikeampi tarina niin tätä oli silti kiva lukea, olla tässä surussa mukana, ja oppia sitä kautta Senjan ajatusmaailmasta lisää! Senja tuntuukin olevan sellainen, että hän on hyvin tunteikas ihminen ja välittää eläimistään kovasti. Aikaeroa ja tarharallejaEhkä mä vain kuvittelen, mutta musta tuntuu että tarina tarinalta kirjoitat paremmin! Ei sillä, ettetkö olisi heti alusta osannut kirjoittaa, koska osaathan sinä, mutta tässä tarinassa oli paljon sellaisia kohtia jotka olivat lukijalle hauskoja ja mielenkiintoisia. Esimerkiksi tuo Ripperin päivätarkastus ja Senjan armeijamainen tervehdys sille! Ainakin mua hymyilytti sen luettuani. On ihailtavaa, että Senja jaksaa hevostensa karsinat siivota. Pakkohan hänen ei olisi, kun siivoaminen kuuluu karsinapaikan vuokraan, mutta kyllä Benille aina apu kelpaa! hänen puolestaan Senja saisi vaikka kaikki karsinat siivota jos vain mieli tekee, tietysti hän ei koskaan sellaista pyytäisi. Tuon pääsiäismaasto tarinan voisit laittaa myös sinne tapahtumatopaan, mutta se voi myös olla täällä! Laitan sitten sinne puolelle niistä tarinoista kommentit.
|
|
|
Post by Benjamin on Apr 15, 2019 21:46:36 GMT 1
27.2.19vau, vai että ihan papukaija! toi Benin kommentti "jumalattoman suuri pulu" sai mut naurahtaan, just sellanen mitä Ben voiskin sanoa! jään innolla odottamaan Ronjan ja selvästi hyvin kotiutuneen Twistin Australian valloitusta! Saat 2 pistettä! 15.4.19Olipa mukava lukea taas Ronjan ja Kevinin kuulumisia! Hauskaa miten Taco ja Twisti ovat ystävystyneet, Twistin pienestä hermostumisesta huolimatta. Tunnelmalta tämä tarina jäi ehkä hieman vaillinaiseksi, mutta eihän jokaisen tarinan tarvitse olla yksityiskohtia ja kuvailuja täyteen ahdettu. Tässä oli kuitenkin selvä idea saada maastoreissu tehtyä ja siinä onnistuitkin! Sen verran kiinnitän nyt huomiota kielioppiin, että Australia kirjoitetaan yhdellä a:lla! Pieni ja aika mitätön virhe, mutta se pisti sen verran silmään että pakko mainita Ehkä Ronja jaksaa ensi kerralla tutustua muihinkin tallilaisiin, porukkaa tulee kokoajan vähitellen lisää ja kaikki tuntuvat mukavilta! Vaikka aina ei ole pakko olla sosiaalinen, mikäs sen parempaa kuin itsekseen maastoon lähteminen ja luonnosta hevosensa kanssa nauttiminen.
|
|
Senja
New Member
|
Post by Senja on Apr 16, 2019 18:40:11 GMT 1
Vitsit että Iffy on hieno!!! Ja ihailen sun kirjottamistyyliä:3 jotenkin mun oma tyyli tuntuu hirveen yksitoikkoiselta ja et aina tekisin samalla tavalla jokaisen lauseen x)
|
|
|
Post by Benjamin on Apr 16, 2019 21:57:59 GMT 1
Kaksin karkuteillä Ilahdun aina niin, niin kovasti kun muiden hahmoja ja hevosia otetaan huomioon! Musta tuntuu, että oon tästä jo ehtinyt sanomaankin, mutta sanonpa uudelleen! Se on vaan niin hienoa, sillä se tuo tarinoihin elävyyttä ja yhteisöllisyyttä jota tästäkin tarinasta hienosti löytyy heti alusta! Iffyn päiväkirjaan laittamaasi kommenttiin palaten; sulla on erinomaisia sanavalintoja jotka ovat viihdyttäviä! Mä olen kirjoittanut jo kymmenen vuotta, ja mullakin on vielä vaikka kuinka paljon opeteltavaa. Mutta kirjoittamalla paranee! Jos rakentavaa kritiikkiä haluat näistä tarinoista haluat, niin voin sitä jatkossa pyrkiä antamaan. Ihan sitä ajatellen, että voit koittaa lähteä parantamaan kirjoitustasi vielä entisestään ja kokeilemaan asioita, joita ei ehkä muuten tulisi kokeiltua! Mutta olen kyllä edelleen sitä mieltä, että tarinasi paranevat kokoajan joka tarinalta. Tässä alkoi olla aika hyvä tempo, mihinkään kohtaukseen ei jääty liian pitkäksi aikaa vaan asiat etenivät sujuvasti ja lukijalle vielä mielekkäästi. Kuitenkin lopussa kieltämättä yllätyin, että tarina jatkuikin Olympian tarhaan viemisen jälkeen. Tässä kohdassa olisin itse lopettanut, ja tehnyt karkaamisesta kokonaan uuden tarinan. Lukija on hyvä välillä yllättää, mutta kannattaa muistaa, ettei yhteen tarinaan tarvitse sisällyttää ihan kaikkea. Se on lukijalle kevyempää, vaikka pitkät tarinat eivät minua haittaakkaan. Lähinnä se sisältö, jos tuntuu että yhden tarinan sisällä tapahtuu vähän liikaa. Muuta kritiikkiä mulla ei olekaan sanottavana!
|
|
|
Post by Benjamin on May 5, 2019 23:29:04 GMT 1
Noista valmennuksista en nyt kommentoi mitään, Dineo hoitaa omasta valkustaan kommentin antamisen piankoin! Ihan tavallinen tallipäiväOn mukavaa että kirjoitat arkisista asioista perusteellisesti, mutta liiallista toistoa kannattaa välttää. Nyt kaiketi jokaisessa tarinassa olet kertonut melko tarkasti mitä hevosen hoitaminen sisältää harjoista ruumiinosiin, joita harjataan. Se ei sinällään ole huono asia, mutta ei tarpeellista joka tarinassa. Lukijalla pysyy mielenkiinto paremmin, jos näitä arkisia asioita ripottelee aina satunnaisesti tarinoihinsa! Esimerkiksi yhdessä tarinassa keskitytään enemmän puhdistukseen ja hoitamiseen, toisessa ratsastukseen, kolmannessa sosialisointiin, jne. Tottakai jokaista näistä saa olla jokaisessa tarinassa, mutta pääpaino olisi yhdessä. Myös lauseen aloittamista “sitten” sanalla kannattaa välttää, se lukeutuu yhteen täytesanoista jota ilman pärjää vallan mainiosti. Nämä pienimuotoiset kritiikit ovat tosiaan tarkoitettu kaikella hyvällä, mikäli itseäsi haluat kirjoittajana parantaa. Mikäli et, niin senkun unohdat ne ja nautit kirjoittamisesta juuri tällä tavalla joka sinulle sopii! Ihailtavasti sinulla nimittäin on mielikuvitusta ja intoa kirjoittaa! Ihanaa miten Senja ja Mia lähtivät yhdessä maastoilemaan. Hyvä, että Senja joka on jo tallin ympäristön kanssa tuttu lähti Mialle näyttämään maisemia, O’ Haran maastoihin on tunnetusti helppo eksyä.. Olympian kanssa ratsastus oli myös mukava kohtaus, saatoin kuvitella itseni seuraamaan kentän laidalta Senjan ja Olympian menoja puomeilla. Mukavan rento tarina! Rentoa meininkiäOlipa kiva lukea miten Senjan aamu alkoi! Juuri tälläisiä vaihteluja tarkoitin aikaisemmassa kommentissani, sillä tätä luin oikein mielenkiinnolla kun ympäristö oli erilainen. Senja on kyllä aika likka kun jaksaa herätä noin aikaisin, huhhuh! Benillekin ennen viittä herääminen tekee nimittäin tiukkaa! Myös kahden hevosen ratsastaminen voisi käydä työstä, mutta Senja hoitaa senkin ihan tuosta noin vain. Tämäkin oli mukavan arkinen ja hyväntuulinen tarina josta välittyi molempien ratsukkojen rentous, ja olipa kiva että Olympia pääsi vähän pihalampeen kahlaamaan!
|
|
|
Post by Benjamin on May 13, 2019 23:50:38 GMT 1
Matka (1. tarina ilman kenguruita) Voi eikä, miksen lukenu tätä ihan heti kun sen julkasit!! Nyt kirjotan taas keskellä yötä tätä kommenttia enkä varmana saa nukuttua kun oon ihan pähkinöinä tästä Mä todella toivon että sä viihdyt ja saat tarinasi kerrottua, tai ainakin että pääset siinä eteenpäin. Tällä paikalla on vielä paljon kehityksen varaa eikä tätä voi koittaa ees rinnastaa Hopiavuoreen tai näihin muihin paikkoihin, jotka on tosi lämpimiä ja luokseenkutsuvia. Jostain syystä mä en oo kauheen hyvä sellasen ilmapiirin luomisessa, ainakaan omasta mielestäni, mut ehkä nyt sekin alkaa sujumaan kun tuot mukanasi uusia tuulia tänne! Kiitos siitä! Mutta voi, mikä reppana Chai. Mulla ei ollu yhtään tällänen mielikuva siitä etukäteen, sillä vähitellen mä oon jokaisesta sun hahmosta tainnu jonkinlaisen ensivaikutelman luoda tähän mennessä Chai onkin paljon hellyyttävämpi ja suloisempi ja ennen kaikkea realistisesti samaistuttavampi kun aattelin! Takuulla on hurjaa olla kaukana kotoa, ja monikaan ei tykkää lentämisestä. Mä kyllä tykkään, jostain syystä nukun aina kaikista parhaiten lentokoneessa ja laivassa... :DD siitä huolimatta jännitin Chain mukana lentoon lähtemistä, ja ikävöin kotiin tuttujen ihmisten ja eläinten ja kielen pariin. Siinäpä Chaille pikku pähkinä purtavaksi, jos englanti on muutenkin hankalaa niin sitten vielä tää törkeen vahva aussi aksentti mitä Ben ja kaikki muut paikalliset mongertaa menemään sitä ei ihan kaikki ymmärrä. Ei taida Benin "terve, kyllä, ei" kattava suomenkielen taito tässä paljoa auttaa. Onneksi Ekku, joka on muuten ihan hillittömän ihanan kuuloinen tässä tarinassa!, vaikuttaa rauhalliselta ja sellaiselta, että kyllä hän Chaista huolen pitää. Mä jään niin mielelläni seuraamaan sivusta, miten näiden lomamatka menee!
|
|
|
Post by Benjamin on May 16, 2019 22:09:43 GMT 1
Ekku the huolenpitäjäkö?
Jee jee jee! Ekku on mulle aika vieras, mitä nyt sun heppojasi oon käynyt vilkuilemassa! Osiris varsinkin tuli tutuksi Tie Tähtiin kisojen aikana, sillähän sä niihin taisit osallistua? No kuitenkin, tosi kiva päästä lukemaan lisää Ekusta hänen itsensä kirjoittamana, tavallaan päästä hänen päänsä sisälle ja nähdä maailma Ekun silmin.
Ihanan huolehtiva Ekku on Chaita ajatellen. Vaikka tässä käytettiin termejä kuten pieni poika, ja muistuteltiin liikkumaan jotta ylimääräiset energiat kuluisi niin ei silti tullut sellaista oloa, että Ekku pitäisi Chaita ihan lapsena. Hän tuntuu ymmärtävän poikaystäväänsä hyvin, ja siinä samalla Chai varmasti Ekkuakin. Äääh, mä oon ihan inessä tässä Ekku&Chai jutussa, vähänkö ne on suloisia yhdessä!! Onneksi ne päätti lähteä lomailemaan juurikin tänne, niin mä saan nauttia niistä ihan täysillä! Olipa tää kiva tarina, vitsit mulle tuli hyvä mieli! Ehkä Ekku ja Chai on onnekkaita ja pääsee näkemään kenguruitakin vielä😎
|
|
|
Post by Benjamin on May 16, 2019 22:20:52 GMT 1
Mitä mä oon oikein tehnyt ansaitakseni tälläsiä tarinoita mun hevosille! Sun kirjoittamia taideteoksia mun hevosille mun tallilla, voi vitsit! Tiiätkö, tulee niin älyttömän otettu olo näistä, ja haluun että sä kanssa tiedät miten paljon mä arvostan just tätä, mitä sä ja Chai nyt teette. Benjamin saa elantonsa Chain tapaisista lomailijoista, ja mä saan elämänhaluni sun tapaisista kirjoittajista. Kiitos kiitos kiitos.
Tässä oli monta kohtaa joiden takia sain hymistä huvittuneena itsekseni pimeessä tätä lukiessani, ai vitsi miten mainiota ratsastusta Chailta. Kyllä mä oikeastaan ääneenkin nauroin, tää huvitti mua aivan hulluna. Voi Chai reppana, jonka Ekku meni hylkäämään kenguruita katsellessaan ja Chai joutuu jonkun ihmeellistä siansaksaa selittävän (melkein) setämiehen opetukseen. Mutta hyvinhän se meni! Ehkä Chai sai pienen ripauksen itsevarmuutta ratsastamisen suhteen, ja kapuaa hevosen selkään uudelleen vähän enemmän mielellään.
On myös hauskaa nähdä, millainen Ben on sun silmissä. Siitä kun ei ole paljoa vielä materiaalia josta tarttua kiinni. Tarpeeksi selvästi kuitenkin, sillä ihan oikeanlaiselta se tuntuu. Mulla on selkeä visio siitä mitä se on, ja on melkeen sääli etten oo ehtinyt (viitsinyt...) tänne kirjoittaa sen enempää. Nyt mulla on onneksi syy, kun Chai on mun Beniä viihdyttämässä. Varsinkin toi loppu!! Ai vitsi. Ihan varmasti Beniä naurattaa, Chai on sen silmissä ihan huippu tyyppi ja hauskakin vielä.
|
|
|
Post by Benjamin on May 16, 2019 22:35:10 GMT 1
Hauskaa, miten erilainen kertoja ääni Chailla on! Kaikilla sun hahmoilla on, niinkuin oonkin jo sanonut, ja Chai on kyllä ihan omaa luokkaansa. Musta etenkin tälläiset vähän reppanat, tyhmän hassut ja kaikenkaikkiaan sympaattiset hahmot on se sun juttu. Ne sopii sun kirjoitustyyliin musta kaikista parhaiten, vaikka esimerkiksi Hopiavuoren Eetu, joka on vähän jäykkis, luonnistuu yhtälailla. Kaikki hahmot sinä hallitset mutta varsinkin näistä Chain ja Hellon, ja vähän Mikaelinkin, tapaisista hahmoista tulee sellainen olo, että ne on kirjoitettu aidosti ja helposti. Ainakin ite huomaan jos teksti syntyy helposti se on yleensä myös hyvää tekstiä. Näistä tulee sellainen olo, että sulla on ollut hauskaa kertoa tätä tarinaa.
Ja mullakin oli hauskaa, kun sain lukea sitä! Voi mun vauvaa, onhan se tyhmä ja idiootti mutta on se hienokin. Lisää lempinimiä rakkaalle lapselle. Pidin erityisesti tuosta miten Chai ja Gala hymyilivät toisilleen ja Ekku ja Gala luimivat. Hauska yksityiskohta! Ehkä Gala ja Chai sopivat asenteiltaan hyvin yhteen, kun molemmat ovat vähän.. No, pönttöjä. Benin tuntien se voisikin saada loistavan päähänpiston, että vitsit, Chainhan voisi vaikka laittaa Galan selkään ja katsoa, miten käy. Onneksi se tietää, että ei tee maineelle hyvää jos asiakkaat loukkaantuu siellä käydessään. Vaikka mistä sitä tietää, jos kaikki meneekin hyvin kun kaksi tyhmää päätä lyö yhteen!
Mä jään innolla seuraamaan, miten käy, saako Chai ikinä puhuttua Ekun kanssa, ja jos saa, niin miten siinä käy. Oon ihan älyttömän onnekkaassa asemassa kun saan ihan eturivistä seurata näin hienoo tarinaa!
|
|
|
Post by Benjamin on May 30, 2019 14:47:02 GMT 1
19.5. Uusia kasvojaJes, hyvä Amy kun jaksoit siivota Bellen tarhan! Siinä onkin pikku, siis "pikku" homma kun Belle tarhaa niin monen muun kanssa... Ei ihan helpointa hommaa Benjamin Amylle nakittanut, melkein sääliksi käy Onneksi sää on viilenemään päin eikä ihan kammottavassa kuumuudessa tarvitse sentään niitä kottikärryjä lykkiä! Vitsi, miten hyvä pointti toi, että talikon heiluttelussakin on omat haasteensa. Niinhän siinä onkin, samalla tavalla kuin vaikka käytävien lakaisemisessa. Jokainen osaa lakaista, toki, mutta ihan jokainen ei osaa tehdä sitä nopeasti ja ammattimaisesti niin, että koko homma on ihan minuuteissa hoidettu. Saapa nähdä innostuuko Amy nyt tämän takia tekemään siivoilua lisää, vai karttaako ihan viimeiseen saakka.. Aivan parasta miten otit Hollyn mukaan tarinaan! Toivoinkin että siitä olisi edes jollekin jotain iloa, ja olihan siitä! Ainakin mulle, kun sain tämän tarinan dialogista oikeen paljon huvia irti. Mahtavaa miten onnistuneesti vangitsit Hollyn lähes näsäviisaan olemuksen! Mun pitää ihan selkeesti ottaa nyt myös itseäni niskasta kiinni ja kirjoitella tännekin tarinoita ahkerammin, kun nää sun (ja kaikkien muidenkin!) tarinat on niin hyviä ja ansaitsee vastatarinoita! Jospa mä pian ennättäisin. Mutta, tässä tarinassa oli ihanan rento ja leppoisa tunnelma hauskoine kohtaamisineen muiden hahmojen kanssa! Lisää tälläisiä, Amy on ilahduttava lisä O' Harassa!<3
|
|
|
Post by Benjamin on May 30, 2019 15:03:07 GMT 1
Red and brown?Voi vitsit, tottahan se on, että omaa parempaa ei tosiaan ole. Australia on kaukana suomesta ja kovin erilainen, vaikka kulttuurissa itsessään onkin paljon samankaltaisuuksia. Pitkissä lomamatkoissa on huono puoli se, ettei saa päättää milloin lähtee kotiin, vaan pitää odottaa viimeiseen saakka vaikka kuinka ikävä olisikin. Ehkä Ekku tulee joskus vielä tämän reissun jälkeen takaisin, ja ottaa ainakin Nasun mukaan. Ehkä Osiriksenkin? Kyllä O' Haraan aina yksi hevonen lisää mahtuu... Musta on aivan parasta, miten, hmm, kömpelöä tämä keskustelu Ekun, Chain ja Benjaminin välillä on! Montakohan kertaa ovat toisilleen sanoneet jotain, mitä eivät ymmärrä ja sitten vain nauravat päälle ja toivovat, että sille kuului nauraa. Monta, ihan varmasti! Onneksi Ben nauraa paljon ja kaikelle. En tiedä sen tarkemmin Ekun ratsastustasoa tai kokemusta, kuin mitä näistä tarinoista on tullut esille ja sen verran, mitä Tie Tähtiin kisoissa vakoilin. Kieltämättä harmi, ettei sitä tässä tarinassa tule ilmi, miten hän Dopen kanssa pärjäsi! Yrmy ruuna on nimittäin todellinen persoona Kenties se oli taktinen veto jättää lukija itse miettimään tuliko katastrofi vai löytyikö yhteinen sävel, ja siten viihdyttämään itse itseään. Tottakai Chain mielestä Ekku on maailman paras ratsastaja, vaikka sitten ihan vaan imartelun vuoksi! Kyllähän oman tyttöystävän pitää olla aina kaikessa paras, eikö vaan. Mahtaako ensi tarinassa selvitä miten Dopen kanssa kävi, vai joutuukohan Ekku johonkin muuhun koitokseen? Ehkä koti-ikäväkin on siihen mennessä hellittänyt? Tai pahentunut.. Jään innolla odottamaan, josko kuulisin Ekusta vielä lisää!
|
|
|
Post by Benjamin on Jun 20, 2019 15:37:29 GMT 1
Miltä rakkaus tuntuu? (4. tarina ilman kenguruita)
Näin käy, kun luulee kommentoineensa ja unohtaa sitten koko asian. Mä varmasti kirjoitin tähän kokonaisen kommentin ainakin mielessäni, mutta en sitten ikinä lähettänyt. Voi plääh, anteeksi!
En tiedä kauanko Ekku ja Chai ovat olleet yhdessä, mutta näistä tarinoista tulee sellainen olo, että heillä on jo jokunen hetki takana. Ei välttämättä monia vuosia, mutta sen verran että alkuhuuma on muuttunut enemmän yhteisen arjen arvostamiseksi, joka tulee esille tässä siitä miten haluaa herättää toisen valmiin kahvin ääreen vaikkei sitä itse joisikaan. Suloisia nämä ovat yhdessä, vaikka en ihan Chain kuvailua rakkaudesta ymmärräkään. Meillä on ilmeisesti erilainen näkemys tästä asiasta, joka on omalla tavallaan hyvin kiehtovaa. Jokainen kuitenkin tuntee asiat niin eri tavalla.
Mutta voi, on niin kurjaa miten kova ikävä voi iskeä yhtäkkiä! Tietysti, kyllä sitä itsekin jo viikon jälkeen alkaa kotiin kaipaamaan jos on ollut matkoilla, vaikka se olisikin ihan suomen sisällä. Eikä se koti-ikävä välttämättä mihinkään helpota vaikka niin usein sanotaan. Sitä saattaa potea ihan loppuun saakka, ja sitten vasta kotiin päästyään huomaa, että höh, olisihan mä siellä voinut olla vielä pidempäänkin! Toivottavasti Chaille ja Ekulle ei käy näin, ettei matka mene pilalle. Vaikka tuskinpa tuo menee, ainakaan ihan täysin, kun kyseessä ovat nämä kaksi. Luulenpa että samanlaista paria saa hakea, eikä välttämättä kuitenkaan löydä.
Ja huh, mikä lopetus! ja rakkaus tuntui hurjalta vatsanpohjassa on ihan mielettömän hyvin sanottu, tartuin siihen luettuani tän uudemman kerran yhä vaan, ja varmasti jatkossakin tarttuisin. Sitä se rakkaus on, niin hyvässä kuin pahassakin. Nyt onneksi kyseessä on vuoristorata jonka kyytiin nouseminen saattaa jännittää, mutta siihen nousee kuitenkin ihan mielellään. Ja! Mä olen vaikka kuinka usein ennenkin ihastellut sun tapaasi piirtää ihmisiä. Se on mulle tosi hankalaa, mä en tiedä miten ihmiset toimii, ja myönnän vähän tutkineeni tätä sun käsialaa niiden suhteen että saisin itsekin siitä paremmin kiinni. Ne on niin aidon näköisiä, ilmeet ja kaikki! Tämäkin pieni kuva voisi ihan hyvin olla jostain isostakin sarjakuvasta, jonka muuten taatusti lukisin. Tarina ilman kenguruita voisi olla sen nimi, ja se kertoisi meidän kahdesta sankarista Australiassa, ja mä ennakkotilaisin ihan joka ikisen numeron.
|
|